Prowadzą sprawy związane z obsługą osób zamieszkałych w rejonie administracji pod względem eksploatacji, oraz awaryjności w budynkach i lokalach.
Do zadań Administracji Osiedla należy m.in.
– zapewnienie utrzymania budynków w należytym stanie technicznym i estetycznym, sprawne i bezpieczne funkcjonowanie wszelkich instalacji i urządzeń w budynkach oraz ich otoczeniu, obsługa administracyjna,
– wykonywanie własnymi siłami remontów zasobów w ramach posiadanych funduszy,
– organizowanie i nadzorowanie wszystkich spraw związanych z porządkiem na Osiedlu tj.: dbanie o utrzymanie w należytym stanie sanitarno- porządkowym budynków i ich otoczenia w zakresie konserwacji drzew, krzewów i trawników, koszenia trawników, przycinki i odmładzania drzew i krzewów, wycinania drzew, na które jest decyzja Wydziału Ochrony Środowiska, wykonywania nowych nasadzeń, renowacji trawników itp.,
– nadzór nad prawidłowym wywozem nieczystości stałych oraz firmami przeprowadzającymi dezynfekcje i deratyzacje,
– wykonywanie rocznych i pięcioletnich przeglądów technicznych obiektów budowlanych, instalacji technicznych i nadzór nad ich realizacją,
– współpraca z organami administracji publicznej, Policji i Straży Miejskiej w zakresie bezpieczeństwa,
– współpraca z Mieszkańcami w zakresie optymalizacji kosztów eksploatacji budynków,
– reagowanie na uwagi i zgłoszenia Mieszkańców,
– bieżący nadzór nad Wykonawcami zewnętrznymi w zakresie prowadzonych prac,